Allah inancı insanda fıtrî (yaratılıştan) olduğu için, normal şartlarda çevreden olumsuz bir şekilde etkilenmemiş bir kişinin Allah'ın varlığını ve birliğini kabullenmesi gerekir. Bu sebeple Kur'an-ı Kerîm'de Allah Teala'dan bahseden ayetlerin çoğu, O'nun sıfatlarını konu edinmiştir. Bu ayetlerde özellikle tevhid inancı üzerinde durularak Allah'ın ortağı ve benzeri olmadığı ısrarla vurgulanmıştır. Allah'ın var oluşu konusu, Kur'an'da insan için bilinmesi tabii, zorunlu ve apaçık bir gerçek olarak kabul edilmiştir. Selim yaratılışı bozulmamış insanın normal olarak yaratanını tanıyacağı belirtilmiştir.
Ancak her toplumda çeşitli sebeplerle inanmayanlar veya şüphede olanlar bulunabilecektir. İşte böyleleri için Allah'ın varlığının ispat edilmesi önem arz etmektedir. Bu da öncelikle Allah'ın varlığının ve birliğinin delillerinin öğrenilmesi ile mümkün olur.
İslam akaidine göre Allah birdir ve tektir. Bu bir oluş, sayı yönüyle bir "bir"lik değildir. Çünkü sayı bölünebilir ve katlanabilir. Allah böyle olmaktan yücedir. O'nun bir oluşu, zatında, sıfatlarında, isimlerinde ve fiillerinde, rab oluşunda ve hakimiyetinde eşi ve benzeri olmayışı yönündendir. İhlas süresinde Allah'ın bir olduğu, hiçbir şeye muhtaç olmadığı, doğurmadığı ve doğurulmadığı, O'nun hiçbir denginin bulunmadığı ifade edilirken, Kafirün süresinde de ibadetin ancak Allah'a yapılacağı, Hz. Peygamber'in, kafirlerin taptıklarına önceden tapmadığı gibi, sonra da tapmayacağı ısrarla vurgulanmaktadır. Kur'an-ı Kerîm'in pek çok süresinde Allah'ın birliğini, eşi ve benzerinin bulunmadığını vurgulayan pek çok ayet vardır: "Allah evlat edinmemiştir. O'nunla beraber hiçbir ilah da yoktur. Aksi takdirde her Tanrı kendi yarattığını sevk ve idare eder ve onlardan biri mutlaka diğerine üstünlük sağlardı. Allah onların yakıştırdıkları şeylerden münezzehtir” (el-Mü'minün 23/91), "Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka ilahlar bulunsaydı yer ve gök kesinlikle bozulup gitmişti..." (el-Enbiya 21/22). Evrendeki düzen Allah'ın birliğinin en açık delilidir.
Mekke'de nazil olan Kur'an ayetlerinin birçoğu doğrudan tevhidi telkin etmekte, bir kısmı da şirki reddetmektedir. Allah'ı yegane ilah, Rab ve otorite olarak tanımak, birliğini ikrar etmek, her çeşit ortağı O'ndan uzak tutmakla gerçekleşen tevhid, İslam dininin en önemli özelliğidir. İslam, bu özelliğiyle hem Cahiliye putperestliğinden, hem Yahudilik ve Hıristiyanlık gibi dinlerin sonradan bozulmaya uğramış şekillerinden, hem de Mecüsîlik'ten ayrılır.
İtikad Risalesi
- Allah İnancı
- Allah'ın Varlığı ve Birliği
- Allah'ın Varlığının Delilleri
- Zatî Sıfatlar
- Sübutî Sıfatlar
- Melek Kavramı ve Meleklere İman
- Meleklerin Mahiyeti
- Meleklerin Özellikleri
- İnsanlarla Melekler Arasındaki Üstünlük Derecesi
- Cin
- Şeytan
- İlahî Kitap Kavramı ve Kitaplara İman
- İlahî Kitaplar
- Peygamber Kavramı ve Peygamberlere İman
- Peygambere Olan İhtiyaç ve Peygamber Gönderilmesindeki Hikmet
- Peygamberlerin Sıfatları
- Kur'an'da Adı Geçen Peygamberler
- Peygamberlik Dereceleri
- Ahiret Günü ve Ahirete İman
- Ahiretin Varlığının İspatı
- Kabir Hayatı (Berzah)
- Kıyamet
- Kıyametin Kopacağı Zaman
- Kıyamet Alametleri
- Sur ve Sura Üfürüş
- Ba's (Yeniden Dirilme)
- Haşir ve Mahşer
- Amel Defterlerinin Dağıtılması
- Hesap ve Sual
- Mizan
- Sırat
- Havuz
- Şefaat
- A'raf
- Cehennem
- Cennet
- Kaza ve Kaderin Anlamları
- Kaza ve Kadere İman
- Kader ve Kaza ile İlgili Ayet ve Hadisler
- Allah'ın ve İnsanın İradesi
- İnsan İradesi ve Fiildeki Rolü
- İnsanın Fiillerinin Yaratılması
- Tevekkül
- Hayır ve Şer
- Rızık
- Ecel
- İÇİNDEKİLER
- Akaid Nedir?
- İmanın Tarifi ve Kapsamı
- İCMALÎ ve TAFSÎLÎ İMAN
- İMAN ile AMEL ARASINDAKİ BAĞ
- İMANIN ARTMASI ve EKSİLMESİ
- İMANIN GEÇERLİ OLMASININ ŞARTLARI
- İMAN-İSLAM İLİŞKİSİ
- İtikadi Fırkalar
- BÜYÜK GÜNAH KAVRAMI
- TASDİK ve İNKAR BAKIMINDAN İNSANLAR
- KÜFÜR ve ŞİRK
- İMAN ile KÜFÜR ARASINDAKİ SINIR
- TEKFİR
- İMAN ESASLARI
- Allah'ın İsim ve Sıfatları
teşekkürlerrrrrrrrrrr
teşekkürlerrrrrrrrrrr
29.06.2009 - misafir